AMAÇ
TS EN ISO/IEC 17025_Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar” standardına uygun bir kalite yönetim sistemini tesis etmek ve uygulamak.
KAPSAM
Kalite sistemi, laboratuvar hizmetinin düzenli bir şekilde sağlanması, sistemin sürekli iyileştirilmesi ve müşteri memnuniyetinin arttırılması için gerekli “Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartları” tanımlayan TS EN ISO / IEC 17025 standardı çerçevesindeki konuları kapsamaktadır.
GÖREV VE SORUMLULUKLAR:
Genel Müdür:
Laboratuvarın üst yöneticisidir. Müşteri bilgilerinin korunması için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlar. Kurumla ilgili olağanüstü halleri ilgili makama bildirir. Kayıtların düzenli tutulmasını ve arşivlenmesini sağlar. Kayıt ve raporlarda gizlilik esasına uyulmasını sağlar. Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarını onaylar. YGG (Yönetimin Gözden Geçirmesi) toplantısına başkanlık eder. Kalite yönetim sisteminin ve laboratuvardaki çalışma standardının sürekli iyileştirilmesini sağlar. Kalite ve hedeflerin belirlenmesi, onaylanması ve iptaline karar verir. Kalite Politikasını belirler, onaylar. Hem müşteri memnuniyetinin hem de yasal şartların karşılanmasının öneminin personele bildirir. Yönetim sisteminde değişiklikler plânlandığında ve uygulandığında, yönetim sisteminin bütünlüğünün korunmasını sağlar.
Laboratuvar Kalite Sorumlusu:
"TS EN ISO/IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar" standardına göre kalite ile ilgili çalışmaların organizasyon ve takibinden sorumludur. Kalite sistem politikasının, kalite ve hedeflerinin yayınlanmasından sorumludur. Kalite el kitabı, prosedür ve talimatları hazırlar veya hazırlatır, sisteme uygunluğunu kontrol eder. Dokümanların revizyonu, saklanması, imhasını yapar. Müşteri şikâyetlerini sonuçlandırır, müşteriye sonucu bildirir. Uygun Olmayan Deney İşinin Kontrolü, Düzeltici ve Önleyici Faaliyet kayıtlarını izler. İç denetim organizasyonu yapar. Dış ve İç denetim tutanağı ile belirtilen hususların yerine getirilmesini ve/veya getirtilmesini sağlar. İç ve Dış Denetim tutanaklarını muhafaza eder. YGG toplantısının organizasyonunu yapar. İyileştirme faaliyetlerini sistematik şekilde uygular.
Laboratuvar Sorumlusu:
Numune alma, analiz yapma ve rapor düzenleme sorumluluğunu yürütür. Müşterinin taleplerine açıklık getirerek gerekli teknik bilgileri verir analiz raporunu Laboratuvar Kalite Sorumlusuyla birlikte imza eder. Analizlerin doğruluğunu ve sürdürülebilirliğini etkileyecek tedbirleri alır ve laboratuvarın demirbaş ve sarf malzeme ihtiyaçlarını belirler ve stokları takip eder, laboratuvarda verimli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlar, ilgili akreditasyon gereklerini yerine getirir, analiz verimliliğini artırmak için gerekli çalışmaları yürütmekle görevlidir.
Teknik İşler Sorumlusu:
Klima, jeneratör vb. deney kalitesinin korunması için yerleşim ve çevre koşulları ile ilgili oluşan arıza durumunda müdahale eder. Elektrik bakım ve onarım alanlarında bilgi sahibidir. Sistem ve teknik sorunlar ile ilgilenir. Sorunlara kısa sürede müdahale eder. Ekip çalışmasına uyum sağlar. Esnek çalışma saatlerine uyum sağlar. Çözüm odaklıdır. Problem çözme becerisine sahiptir.
Yükümlülük Beyanı
HSE Laboratuvar personeli laboratuvardaki yükümlülüklerini aşağıdaki beyanla taahhüt eder.
Deney Laboratuvarında verdiğim hizmetlerle ilgili olarak müşteriye ait bilgiler hakkında müşterilerin yazılı izni olmadan üçüncü şahıslara bilgi vermeyeceğimi; bu bilgileri sadece görevimle ilgili belgelendirme hizmetinde kullanacağımı, gizlilik ilkesine riayet edeceğimi, tanımlanmış yetki ve sorumluluklarıma aykırı hareket etmeyeceğimi, her türlü iç ve dış baskı ve etkilerden uzak olarak hizmet vereceğimi, hizmetin bağımsız ve tarafsızlığını etkileyecek herhangi bir baskı altında kalmam durumunda üst amirime bilgi vereceğimi, yeterlilik, tarafsızlık, karar verme veya çalışmamla ilgili dürüstlüğe olan güveni azaltacak herhangi bir faaliyette bulunmayacağımı kabul ve taahhüt ederim.
YÖNETİM ŞARTLARI
YÖNETİM
Şirketimizin yönetimi, Kalite Yönetim Politikası ve hedeflerini duyurmak, yaygınlaştırmak ve anlaşılmasını sağlamak; müşteri istekleri ve yasal gereklilikleri karşılamanın önemini çalışanlara aktarmak ve acil durumlarda zararı en aza indirmek amacıyla gerekli iç, özellikle acil durumlar için dış iletişim kanallarını oluşturmuştur.
Politika ve stratejilerin oluşturulmasında, müşteri memnuniyeti ve şikâyeti ile ilgili konularda, uygunsuzluklara karşı yapılan / yapılacak faaliyetlerle ilgili olarak, üst yönetimin aldığı kararların ve özellikle hedeflere ulaşılması için yapılacaklar konusunda, yönetim politikasının, sorumlulukların ve yetkilerin kişilere duyurulması konusunda, iş sağlığı ve güvenliğine risk teşkil eden unsurların belirlenmesi, tanınması, önlenmesi ve bertaraf edilmesi konusunda, çalışanlarla yönetim, çalışanlar arasında gerekli iletişim kanalları oluşturulmuş ve işletilmektedir.
Toplantılar, iç yazışmalar, internet ve duyuru panoları, iç iletişimin sağlanması amacıyla kullanılmaktadır.
HSE Laboratuvarında, söz konusu olan risklerle ilgili bilgilerin, çalışanlara ve gerekiyorsa, kuruluş dışında ilgili diğer taraflara iletilmesi ve gerekmesi halinde ters yönde iletişimin sağlanması için etkin bir iletişimin oluşması sağlanmıştır. İletişimle ilgili planlar, acil durumlarda gerekli haberleşmenin sağlanması için gerekli düzenlemeleri içermektedir. Acil durumlardaki haberleşme “ACİL DURUM TELEFON REHBERİ” ile dokümante edilmiştir.
Çalışanlar, beklentilerini, genel olarak her türlü düşüncelerini, tespit ettikleri İSG riskleri konusunda bilgi ve düşüncelerini ve önerilerini YT’ye aktarır. Çalışanlar,
• Olayın incelenmesine ve değerlendirmesine
• Yönetim politikasının gözden geçirilmesine
• Yönetim sistemi ile ilgili değişikliğin gerçekleştirilmesine
• Yönetim sistemi ile ilgili karar alma süreçlerine
• Hedeflerin belirlenmesi faaliyetlerine katılır ve bu konuda fikirlerinden yararlanılır.
LABORATUVAR
Yönetim sisteminin uygulanması, sürdürülmesi ve iyileştirilmesi de dâhil görevlerini yerine getirmek ve yönetim sisteminden veya analiz prosedürlerinden sapmaların oluşumunu tespit etmek ve bu tür sapmaları önlemek veya en aza indirmek amacıyla gerekli işlemleri başlatmak için yetki ve kaynaklara sahiptir.
Laboratuvar personelleri başta olmak üzere tüm personelle ilgili olarak; kalite yönetim sisteminin; uygulanması, sürdürülmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili görevleri yerine getirmek, yapılan işin kalitesini olumsuz yönde etkileyebilecek her türlü ticari, ekonomik ve diğer iç ve dış baskılardan etkilerden uzakta tutulmasını sağlamak, müşterilerine ait gizli bilgilerin ve tescilli hakları korumak, yeterlilik, tarafsızlık, karar verme veya çalışmasıyla ilgili dürüstlüğüne olan güveni azaltacak herhangi bir faaliyette bulunmayı önlemek amacıyla düzenlemelere sahiptir. Genel Müdürün tarafsızlık beyanı, bu yapıyı ayrıca güçlendirmektedir.
MÜŞTERİLERİNE AİT GİZLİ BİLGİLERİN VE TESCİLLİ HAKLARIN KORUNMASINI SAĞLAYAN POLİTİKA:
“Müşterilere ait gizli bilgilerin korunması; numune etiket bilgileri gizlenerek başlayan, laboratuvar personelinden alınacak tarafsızlık ve gizlilik beyanı ile etkinliği arttırılan, sonuçların elektronik olarak muhafazası sırasındaki gizlilik dahil bir politikadır.
TARAFSIZLIK POLİTİKASI:
“Laboratuvar personelinden alınacak tarafsızlık ve gizlilik beyanı ile yeterlik, tarafsızlık, karar verme veya çalışmasıyla ilgili dürüstlüğüne olan güveni azaltacak herhangi bir faaliyette bulunmaması sağlanmıştır.”
